6 juli

Hej svejs på er

Idag har vi verkligen varit ute på äventyr. Vi tog en tur in till Mora, sen vidare till Nusnäs, Rättvik, Borlänge och sen hem. Det blev några timmar i bilen men oj vad mycket vi fått se:) Vi var i Dalhalla också, kanske en av de mest fantastiska utomhusscenerna nånsin. Jag har varit där en gång förut med mina föräldrar, men det var första gången för älsklingen. Sami har fått vara med överallt också så han har haft en minst sagt intrycksrik dag;) Nosen har fått jobba på högvarv!

I Mora var vi runt och kikade på målgången och Zorngården. Sen vidare till Nusnäs och dalahästtillverkningen. Därefter en snabb runda in i resterande städer innan vi körde hem. Dalarnas landsbyggd är otroligt vacker och sjöarna som glittrar förbi ibland gör ju inte skönheten mindre om man säger så...

Nu ska vi snart grilla lite hamburgare, mums;) Sen blir det spela spel hela kvällen och bara mysa igen. Så avslappnad man blir här uppe. Helt underbart.

Enda negativa är att jag blivit biten av något, troligtvis en broms och mitt lår är svullet på ena sidan... Svullnanden är som en mosad melon ungefär och alldeles stenhård. Funderar på att åka och kolla det imorgon, men vill ju inte slösa tid på någåt sånt... Plus att det kanske bara är en broms och då är det ju inget att göra åt. Aja, vi får se.

Hoppas ni haft en bra dag och att ni får en mysig kväll. Orkar inte lägga upp bilder idag, blir kanske imorgon:) Puss och kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0