Foton på Facebook

Varför måste vissa lägga upp precis alla bilder på facebook? När man är på fest och så vill ju vissa, inklusive jag själv, fota en massa. Men vissa bilder tas för ens egen skull, inte för publikens skull. Jag har aldrig lagt upp en bild där någon sett opassande ut. Och det är inte för att jag anser att bilden i sig är opassande utan det är för att personen i fråga antagligen själv inte tycker att det är så kul att läggas ut på Facebook t.ex. Jag har blivit så att säga "taggad" i flera foton som jag inte ens velat att de ska läggas upp på facebook överhuvudtaget. Jag har uttryckligen sagt att jag inte vill ha fotona där, men personen i fråga har bara skrattat och sagt att så är det. Nu ligger bilderna kvar och jag har tagit bort taggen, men kan inte få bort bilden. Jättekul. Dagens i-landsproblem kanske, men jag tycker själv att det är extremt obehagligt att de bilderna ligger ute när jag själv uttryckligen sagt till om att jag inte vill ha dem utlagda. De får gärna användas till privat bruk, det kan jag ju inte direkt påpeka, men jag tycker inte det är rätt att de läggs ut så pass publikt när jag som sagt inte gett mitt medgivande. Nu är ju inte bilderna hysteriskt avslöjande eller opassande, men jag tycker ändå inte att de ska finnas där. Suck.

Så, var bara tvungen att få det ur mig;) Nu struntar jag i det här och går vidare. Nästa punkt idag; baka en mumsig chokladkaka:)

Ha det bäst. Puss

Kommentarer
Postat av: YVONNE

Du kan faktiskt anmäla det fört till facebook och tas de inte bort kan man till och med gå till rätten med det. Man måste fakktiskt vara försiktigt med vilka bilder som kommer upp på internet, de försvinner ju aldrig därifrån :S

2010-10-29 @ 12:54:52
URL: http://layvonne.blogg.se/
Postat av: Alexandra från Skåne

Håller med hon översta! :)

2010-10-30 @ 08:53:20
URL: http://stadsglitter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0