Peptalk

Jaa, jag tänkte sprida lite energi till tjejer och killar som läser min blogg. Jag har tidigare nämnt hur mycket skit(ursäkta uttrycket) jag har fått ta genom mitt unga liv. Innan första skoldagen tyckte jag att jag var hyfsat normal och att jag såg hyfsat normal ut. Men första skoldagen var några tjejer snälla nog att påpeka att jag inte alls såg normal ut. Från den dagen var skolgången inte så kul som jag sett fram emot. Varje dag blev det värre och värre. Jag trycktes längre och längre ner i skiten. Men en dag så bestämde jag mig för att ta tag i det, inte ta emot mer utan se till att stöta bort det istället. Jag började ignorera ord och lickar och tänkte hela tiden att det är dem det är fel på inte mig. Det va tufft att ställa om så totalt och jag fällde många tårar kan jag erkänna. Det var riktigt jobbigt. Jag tänkte dock hela tiden att efter gymnasiet, då slutar det. Då är folk mer mogna och jag växer kanske till mig så att jag inte behöver känns mig utanför. Tji fick jag. Det är fortfarande folk som tittar konstigt på mig, fnissar och glor. Jag har till och med fått höra både det ena och det andra. Det är urjobbigt, men numer bryr jag mig sällan. Visst, ibland har jag en dålig dag och då tar jag åt mig av allt. Men i slutändan så skakar jag av mig kommentarerna snabbt igen. Det gjorde jag inte förr.

Med allt det här vill jag säga till folk som får ta emot skit för sitt utseende; strunta i det. Bara strunta i det, tänk inte ens på det. Och visa inte att ni tar åt er, det är då de som slänger skit på er får sin belöning. Om ni inte bryr er är det inte lika kul. Alla människor är vackra, alla har sina unika drag och det är det som gör oss unika. Alla kaninte älska alla, men man ska inte låta någon annan trycka ner en i skoskaften. Man ska vara stolt över den man är, älska sig själv och bara njuta av livet. Det är för kort för att man ska bry sig om vad andra tycker.

Sådär, var bara tvungen att skriva av mig lite:) Läser på många bloggar hur den ena inte tycker om den andra eller hur dåligt den ena eller den andra mår. Och det gör mig ledsen. Inte ledsen som i att jag går och tänker på det alltid, men precis när jag läser det så gör det mig ledsen. Varför är det så svårt att få en annan människa att må bra? Varför har man ett behov av att trycka ne andra för att själv få synas och märkas? Nää, lägg av med att döma andra, det är inte värt det! Låt folk få känna sig vackra. Om de ser annorlunda ut vet de antagligen det själva. Det behöver inte uppmärksammas av andra, hjälp istället personen att älska sig själv. Det är dagens budskap kan jag ju kalla det för:)

Nu ska jag fortsätta njuta av dagen! Kram på er♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0