Men kom igen

Godmorgon!

Jag vill börja med att skriva lite om avundsjuka. Jag läste precis i Kenzas blogg om att hon startat en insamling till katsatrofen i Haiti. Nu verkar det som att vissa läsare har tagit illa vid sig för att hon uppmanat alla att skänka åtminstoe en tia. Vissa tcker att hon är kaxig som anser att alla har råd med en tia och kommer med kommentarer som att de inte har råd eftersom de inte har nåon egen inkomst osv osv. Jag vet, varför bryr jag mig? Jo, därför att det är ett typiskt exempel på avundsjuka. De hackar på en människa som verkar vara trevlig och ambitiös (jag känner förvisso inte henne, men har läst en hel del av hennes blogg) och som vill hjälpa till. Och för det får hon bara nedvärderande kommentarer. Jag menar kom igen för tusan! Hon tjänar bra på sin blogg och hon har jobb. Klart det är avundsjuka som spökar. De är avundsjuka för att hon har en så pass hög inkomst i så låg ålder och att hon är framgångsrik. Människor är så lättretade så så fort något inte passar så brusar de upp och attackerar istället för att ta det med en klackspark. Okej att det kan vara jobbigt att skänka en tia till Haiti, men jag kan inte se att någon tvingar dem heller. Ingen tvingar dem att läsa en blogg som enligt dem själva tvingar till att skänka pengar de inte har eller får dem att verka mindre gott ställda. Så verkligen, kom igen. Orka ödsla energi på att hacka på andra. Skaffa ett jobb istället och se till att dra in pengar med den energin istället:)

Så, lite avskrivning så här på morgonen:) Som sagt, att jag bryr mig beror främst på att jag själv drabbats av att avundsjuka kommit i vägen mellan mig och vänner. Så det retar mig alltid lite när jag läser sånt här. Men jag tänker inte låta det förstöra min dag. ag lägger inte så stor energi på det, var bara tungen att skriva av mig lite:)

Idag gick jag upp klockan nio... Skulle gått upp åtta, men det var helt omöjligt att gå upp:) Nu ska jag snart sätta igång med lite frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0