Tävling

Jag är med i en tävling som SEB och Feber anordnar. Där har jag chans vinna en annonskampanj som skulle öka mitt läsarantal och även lyfta min möjlighet att marknadsföra mig själv. Här är min motivering varför jag skulle vinna:

För det första så har jag aldrig vunnit en tävling i hela mitt liv. Det kanske inte är en värdig motivering, men så är det. Jag har både köpt och fått Trisslotter t.ex. men jag har aldrig vunnit. Trots det är jag väldigt envis och driven, därför tänker jag inte ge upp utan deltar även i den här tävlingen.
Dessutom så är det ju så att jag sällan eller aldrig tar för mig när jag kanske borde. Jag har alltid varit den snälla och beskedliga som planerar livet och inte tar några extravaganta utsvängningar eller liknande. Men nu har jag kommit till en punkt när jag känner att det är dags att satsa. Vinna eller försvinna på nåt sätt. Jag vill dra i alla trådar jag kan för att lyckas med något speciellt.
För något år sedan startade jag den här bloggen och gjorde det mest som en kul grej. Men efterhand har jag känt att det här är något jag verkligen vill satsa på. Jag tänker inte mörka heller att jag vill få fler läsare och att jag vill göra min blogg större. Anledningen är att jag skulle vilja nå ut till människor som antingen far eller har farit illa genom mobbning. Jag vet mer än väl hur det känns att få stämpeln annorlunda i pannan och att få sneda blickar från flera håll. Och trots att jag är 22 år så slutar det inte. Jag vill därför nå ut till så många som möjligt och få dem att inse att annorlunda är vackert. Genom min uppväxt har jag fått otroligt mycket stöd från familj, vänner och numer även av min pojkvän. Jag har på det sättet byggt upp mitt självförtroende och vill nu att andra ska kunna få samma chans. Om jag vann tävlkingen skulle jag i min blogg försöka vara en förebild, skriva peppande inlägg och coacha människor så gott det går på alla sätt. Både genom att boosta deras självförtroende, men även skriva om min vardag och visa hur lycklig man kan vara trots den där envisa stämpeln. Hur man tvättar bort stämpeln och gör så att den stämpeln aldrig kommer tillbaka.
Det här är min motivering. Så även om jag aldrig vinner något hoppas jag ändå på det här... Hoppet är det sista som sviker människan heter det ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0