Idrottslärare...

Ja, så kom då äntligen antagningsbeskedet idag. Som jag längtat och fasat på samma gång. Resultatet av all väntan? Fullständig förvåning. Jag skulle inte bli fastighetsmäklare, inte jurist, inte hortonom och inte heller informationsarkitekt. Så vad skulle jag bli? Jo, idrottslärare... Jag har sökt och velat komma in så det är inte det, men blev helt paff när jag såg det. Och i ärlighetens namn, lärare?! Jag har redan en syster och en mor som är lärare så jag har alltid lovat mig själv att absolut inte bli lärare. Nån mer om ser det komiska i allt det här? Jaja, det får väl gå. Jag har ändå en liten hemlig förhoppning att någon ska lämna sin plats på fastighetsmäklarprorammet så att lilla jag kan klämma mig in. Men tills vidare är det idrottslärare jag ska bli. Kan nog trots allt passa mig, älskar ju idrott och sport. Nä, det blir nog bra det här när första chocken har lagt sig...
Ikväll ska det firas och festas. Nästa uppdatering blir nog med andra ord först på söndag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0