Söndag

Mm, ärliga söndag. En hel helg utan jobb och plugg. Känns helt magiskt nästan. Igår var älsklingen och jag i Danmark med minaföräldrar. Mycket trevlig dag med god mat och mysiga promenader. Välbehövligt nu, helt klart. En bra början på julledigheten. Nu är det ju bara knappt 5 dagar till julafton. Som vanligt längtar jag som ett litet barn. Well, julafton har alltid och kommer alltid att vara speciellt för mig.
Vad händer idag? Faktiskt så har jag ingen aning... För första gångenpå jag vet inte hur länge. Älsklingen ska iväg så det är bara jag och lägenheten. Blir nog en bra bok under filten i soffan.
Snön ligger kvar vilket gör mig ännu gladare. Hur kan man inte gilla snö? Visst, det ställer till vissa problem, men det är å andra sidan bara här som det blir kaos när första flingan faller. Se på Åre t.ex. Där blir det inte kaos när det snöar, de vet att det bäösta är att ploga och sedan sanda. Att salta som de gör här gör det ju bara ännu värre, då blir det bara modd som gör att bilarna glider runt. Nä, se till att kommunen lär sig hur snö ska hanteras så blir det garanterat bättre och lättare för alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0