Vår, sol, värme=lycka

Äntligen är våren här! Solen värmer och ger färg åt den på gränsen till gråa huden. Allting känns med ens lite lättare, lite färggladare och mycket lyckligare. Svackan eller vad man ska kalla det, som den skånska vintern ger håller på att ge med sig och tillvaron börjar ljusna. Nu ska bara uppsatsen bli godkänd, den underkända lämnas in igen, tentan bli godkänd och de nya uppsatserna bli godkända så kan vi börja snacka ledighet och att njuta av livet.
Just nu är det skugga på balkongen så därför ska jag passa på att skriva om min uppsats och sedan ska det pluggas juridik i solens sken. Skaffade mig en grund till en bränna igår som ska bättras på lite. Fy vad jag älskar våren.

Appropå att jag älskar våren ja, jag fyller ju år på måndag. Har jag inte haft en tanke på förrän någon påminde mig för ett tag sedan. Så om du som läser det här säger "Visst fan" eller något i den stilen för dig själv; du är inte ensam. Och numer är det ju inte direkt något speciellt med att fylla år. Nu blir ma bara äldre. När man fyllde tolv ville man bli tretton för att bli tonåring, när man fyllde fjorton ville man inte vara tonåring längre och man ville fylla femton för att bli byxmyndig. När man fyllde femton ville man fylla sexton för då fick man övningsköra. När man fyllde sexton ville man fylla arton för då blev man myndig och man fick ta körkort. När man fyllde arton ville man fylla tjugo för då fick man handla på systemet. När man fyllt tjugo vill man inte fylla år längre, nu är ju gränserna slut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0