14 januari-hemma igen

Hej svejs!

Allt bra med er? Internet har krånglat som bara den senaste dagarna så jag har inte kunnat skriva nåt:/ Sen kom vi ju hem i förrgår bara så ja. Inte mycket tid att skriva;)

Som sagt, nu är vi hemma i kalla, gråa och dimmiga Sverige igen. Känns så himla konstigt. I tisdags låg vi på stranden i 40 graders värme och svettades så fort vi lyfte ett finger. Nu är det snö ute och kring minusgraderna... Kontraster, verkligen. Känns inte alls kul heller. Jag älskar Thailand. Verkligen älskar landet! Alla var så vänliga, naturen var underbar och det var ljust och härligt. Åh, vad jag vill tillbaka:) Och älsklingen känner likadant så vi ska spara pengar så att vi kan göra om resan snart.

De sista dagarna i Thailand var vi bara på stranden varje dag. Vi var på Poda Island, Chicken Island och Ao Nang Beach. Solen stekte, vi åt underbart goda grillade majskolvar och hade det helt underbart bra! Stränderna var vita, vattnet turkost och allt annat grönt och lummigt:) Kvällarna var varma och sköna och vi kunde gå i shorts och linne hur sent som helst. När vi klev av tåget efter flygresan höll vi på att frysa ihjäl:/ Kallt som bara den ju. Resan hem var lång och dryg. Blev dessutom dålig i magen. Antingen av maten eller om dygnsomställningen. Om det är jetlag så är det verkligen inget kul kan jag säga. Både älsklingen och jag känner av jetlagen även om det inte är anledningen till magsjukan. Vi går och lägger oss vid nio, då är vi dödströtta och vaknar vid fyra på morgonen och är klarvakna och pigga. Igår natt gick vi upp vid tre på morgonen för ingen av oss kunde somna om hehe;) Roligt värre.

Igår vilade jag hela dagen, men älsklingen fick jobba stackaren:/ Jag lagade mat till honom på kvällen dock så jag hoppas det piggade upp lite:) Jag har världens finaste pojkvän! Rakt igenom underbar. Otänksam, mysig och kärleksfull. Jag kan inte få det bättre. Utan honom vore mitt liv inte värt lika mycket...♥

Idag ska jag tvätta. Just nu tittar jag på Gilmore Girls, tvättiden börjar inte förrän 11. Men har varit vaken sen fyra så behövde lite tidsfördriv haha:) Herregud, hjärnan är helt upp och ner ju:D

Hoppas ni får en jättebra dag! Jag har massor att berätta om resan, vissa saker kan jag dock inte berätta riktigt än;) Kika förbi lite då och då! Puss och kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0