1 januari

Hej svejs pa er!

Vi har fullt upp har sa nagon vidare uppdatering blir det ju inte haha. Nu ar vi antligaen i paradiset. Men det tog sin lilla tid. Forst nar vi kom till flygplatsen var planet forsenat till klockan fyra. (vi skulle flyga halv tre) Nar klockan blev fyra skots tiden fram till sex och nar klockan blev sex skots den fram till nio.... Da var vi relativt irriterade och borjade jaga information, det fick vi namligen inte automatiskt. Da fick vi reda pa att en vattenslang eller vad det nu var hade lakt ut vatten i "magen" pa planet och sa hade det frusit... Sa vi kunde inte lyfta. Nar klockan blev nio skots det fram ytterligare till klockan 8 dagen efter... Sa mitt i natten fick vi trycka in oss i en taxi och aka till ett motell i narheten. Inte kul alls. Trotta som bara den ocksa efter att ha varit vakna flera timmar. Men pa morgonen efter fick vi i alla fall veta att planet skulle avga halv 11. Sa himla skont! Lyckan var total da, haha.

10 timmar och 50 minuter senare landade vi pa Krabi flygplats och kunde njuta av varmen som slog emot oss. Nar vi kom till hotellet blev vi uppassade som kungar och vi fick snabbt och smidigt vart rum. Jag fick dessutom hjalp med min tunga vaska. Snacka om lyx! Jag alskar Thailand! Alla ar sa himla trevliga har. Precis alla!! De kallar oss miss och sir och niger och bockar for oss. Helt galet!

Igar var vi i Krabi Town och jag blev jattelycklig nar jag hittade ett par Converse for 250 kronor! Joo, det ar sant och de ar akta. Allt ar verkligen billigt har! Kvallen spenderades pa hotellet med thaibuffe! Sa himla god mat vi ater har varje dag! Fantastiskt. Sen gick vi ner till stranden och skickade ivag en san har lykta, jag vet inte vad de heter... Men det var sa mysigt att sta i vattnet och se de stiga upp i skyn. De ar ju till for att bringa lycka infor nya aret! Sen gick vi ut och festade lite ocksa. En perfekt kvall helt enkelt. Pa alla vis. Kan ga in pa detaljer nar jag kommer hem:) Juste, vi vr pa massage ocksa. Skoooont! Jag fick Thaimassage och Johan oljemassage. Perfekt. Det ska vi helt klart gora om! En timme kostar knappt 70 kronor!

Idag var vi pa Poda Island, en paradiso utanfor Ao Nang. Vi bara legat i solen och njutit hela dagen. Underbart! Det blev dock lite kort eftersom vi fick bestamma om nar vi skulle bli hamtade tillsammans med andra par. Nasta gang vi aker ut ska vi hyra en egen bat. Eller en speedboat, vi far se:)

Alskar Thailand helt enkelt!

Nu ska jag ga upp till min underbara alskling igen och fortsatta var dromsemester:) Hoppas ni har det bra! Puss och kram pa er och Gott Nytt Ar!!!♥

Kommentarer
Postat av: sys

Gott nytt år!

2011-01-01 @ 10:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0