20 september

Godmorgon!

Ojojoj, vilken natt. Satt uppe under valvakan och följde resultatet. Jag brukar inte vara så intresserad av politik, men det här valet kändes viktigare än på länge. Så jag följde allt med spänning. Jag anser själv att det var ett bra resultat. Alliansen regerar vidare vilket jag tycker är det bästa som kunde hända. De har det bästa programmet och kan bära upp Sverige på ett enligt mig bra sätt. De har tagit oss igenom den ekonomiska krisen på bästa sätt och Sverige har klarat sig riktigt bra i jämförelse med andra länder tack vare dem. Så jag är bara nöjd.

Så var det den här frågan om Sverigedemokraterna. Jag ska ärligt erkänna att jag inte kan bestämma mig för hur jag känner inför det här. Jag hade skrivit världens inlägg om vad jag anser om det här, men jag känner att det är bäst att inte skriva något om det för att inte trampa någon på tårna. Vilket är helt sjukt egentligen. Snacka om att öka segregationen genom att såväl stötta som smutskasta SD. Jag vågar inte skriva att jag stöttar dem för då är det någon som tar illa upp för det, men jag kan inte heller smutskasta dem för då riskerar jag kritik för det. Politiken ska ena folket men jag anser att det bara segregerar ännu mer. Men som sagt, jag har ingen åsikt och kommer nog aldrig bestämma mig til 100%. Det enda jag vill säga är att SD inte har i Riksdagen att göra.

I alla fall. Idag är jag ledig och det blir därmed en massa plugg. Har en bok som ska vara utläst till på onsdag, sen har jag fyra kapitel att läsa plus ett skriftligt arbete att börja på... Så jag har fullt upp här:)

Hoppas ni får en härlig dag trots det tråkiga vädret! Puss och kram på er♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0