Varför klaga?

Vet inte hur många bloggar jag läst nu som klagar på snön. Och på Facebook regnar det in kommentarer som beskriver hur hemskt det är med snön och kylan. Men hallå, vad är problemet? Varför ska alla alltid, vartenda år, klaga på snön? Den kommer varje år, förr eller senare, så folk borde ha vant sig nu. Varför ska alla gnälla? jag förstår inte det. Det blir ju inte precis bättre av det. Och det är sjukt jobbigt att höra och läsa när man själv tycker om snön. Inte för att det spelar så stor roll egentligen, men ändå. Börjar bli så j'kla trött på alla som alltid ska gnälla på precis allt. Herregud, gör nåt åt det istället! jag gnällde mycket på att jag hade ont innan, men det är svårare att göra nåt åt det. Men att det snöar..? Kom igen. Gör nåt bra av det istället. Ta en lång promenad i tjocka jacka, tjocka skor och termobyxor. Bli härligt röd om kinderna, kom hem, tänd en massa ljus, gör varm choklad med grädde och marshmallow och sjunk ner i soffan. Antingen med en bra bok, en bra film eller med den du älskar och njut av värmen och av att se flingorna singla ner utanför fönstret. Eller sitt bara inne och mys medan snön faller och gör allt lite ljusare.

Jag vet att snön bara blir till slask här, men man kan ju njuta av den så länge det går. Sen borde ju klart kommunen lära sig ta hand om snön på rätt sätt. Saltet är en av orsakerna till att det blir slask ju, varför inte sanda som de gör i norra delarna av landet? Hundra gånger bättre och snön ligger längre och är vitare.

Aja, nu gnällde jag lite på er som klagar på snön, men ja:) Det får ni ta, precis som jag får ta att ni inte gillar den, hehe:)

Hoppas ni har det bra trots att ni tyckerså illa om snön!;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0