Älska livet

Sitter som sagt och ser på Svenska Hollywoodfruar och Päivi, en av fruarna sa en så himla bra sak. Hon sa; "Livet är en gåva, den som har roligast vinner!" Och visst fasen är det så. Ta hand om livet, man vet aldrig när det kan ta slut. Jag är en sån som tänker alldeles för mycket. Borde jag göra det här, är jag bra nog, borde jag dämpa mig osv. Just att vara bra nog är en ständig fråga för mig. Är jag tillräckligt ambitiös i skolan? Är folk stolta över mig, gör jag det som förväntas av mig? Är jag en tillräckligt bra flickvän? Osv, osv. Tar aldrig slut... Men varför? Jag borde verkligen trivas med mi själv, vara mig själv och älska livet. Jag tror på att det är det bästa sättet. Det heter ju det, att man måsta älska sig själv innan man kan älska en annan människa och andra kan älska en själv. Så varför fundera så mycket? Jag försöker alltid vara positiv och ha kul, men kan nog släppa efter lite till. Som med tentan precis, varför får jag sån ångest? Nu gick det åt pipan, so what? Jag får göra om den tills jag lyckas helt enkelt. Räcker det inte så är det väl inte meningen. Eller? Nä, ska försöka njuta av livet bara. Se till att ha roligast så jag vinner, haha:D

Nu ska jag fortsätta titta på programmet. Ha det bäst! Kramen♥

Kommentarer
Postat av: Marcus Å

Härlig text! Pigg och glad idag också? :D

2010-05-11 @ 06:44:09
URL: http://slipsens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0