Snabbt ärende

Nu är jag hemma igen. Det blev ett snabbt ärende. Jag kan ju säga såhär; Skåne är skit att bo i på vintern!:( Alla bussar står antingen still eller så går de typ en gång varannan timme. När de väl kommer är de så fulla att de kör förbi flera hållplatser... Kul. Eh nej. Vi är typ insnöade här. Gatan utanför oss är så full av snö att det inte går att vare sig gasa eller bromsa normalt. Bilen bara slirar. Sjukt. Varför är det så svårt att ploga, skrapa och skotta?? Cylekbanorna däremot, de är hur fina som helst. Kom igen liksom. Är det nåt skämt eller? Alla ni som cyklar; har ni missat att det är en halv meter snö ute? Och att ni är en trafikfara när ni inte kan bromsa ordentligt? Inte ens bilarna kan köra ordentligt så hur kan ni vara så dumma att ni tror att ni kan köra som när som helst under året? Eller vänta, cykelbanorna är klart torr, men kör ni på dem? Nähä då, ni gillar att slira omkring i vägbanan och tvinga bilar att tvärnita och svänga in i snöhögar? Irriterad? Nää, inte alls;) Men det börjar bli löjligt. När min mamma var liten och bodde i norrland satte hon och alla andra in cykeln i september när första snön kom och sen tog de ut den i maj när snön var borta. Kanske en bra idé?

Var bara tvungen att skriva av mig, har sett så många cyklister idag som har varit en trafikfara...

Ta hand om er i snön! puss

Kommentarer
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

Skönt med lov <3 håller du med ?

Har du några planer ? själv ska jag be till Gud <3

<3 KrAmSiSaR <3

; )

2010-12-21 @ 13:43:26
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0