Nystart

Har precis läst på en del bloggar om att det ju nu börjar bli höst och att alla börjar känna paniken över det då det blir grått, trist och tråkigt. Vardagen kommer tillbaka och allt blir tyngre. Jag bir hel deppig över att läsa sånt ju. För mig är hösten lika med en nystart. Inte för att jag är överförtust över att semestern är över och att jag och älsklingen får mindre tid ihop, men allt annat. Vissa har nyårslöften, jag har höstlöften:) Under sommaren är jag helt passiv pga värmen och gör bara det jag behövar och vill. På hösten gör jag fortfarande bara det jag vill men med en helt annan glöd. Det är nu man kan börja satsa stehårt på sina drömmar då det är nu som alla företag börjar gå på högvarv igen. Det är nu alla söker praktikanter osv. Även inom skolan får man chansen att förbättra eller utveckla sin situation. För min del blir det ju som sagt att satsa ännu hårdare på pluggandet hemma. Att verkligen anstränga mig att göra de där tråkiga uppgifterna eftersom det kommer att underlätta på framtida tentor och plugget inför. Även sånt som träning kommer igång på allvar nu. Inte minst för att värmen är på väg att ge efter en aning och ma slipper droppa svett på alla gruppträningar;) Jag funderar även på att gå tillbaka till dansen för att känna den där lyckan som har varit borta så länge. Hösten ger också svalka vilket påverkr humöret. Värme kan ibland bli påträngande och påverka en så att man blir lite grinigare vilket i sin tur påverkar ens relationer. Jag och älsklingen har det väldigt bra och kan prata om allt, men vi är båda känsliga mot två saker; värme och hunger. När de infaller så gäller det att bita sig i tungan både en och två gånger. Hösten innebär m.a.o en chans till en sak mindre som påverkar vårt förhållande negatvit. Sen gäller det att ta tillara på kylan också för hur mysigt är det ine egentligen att gå ut en kylig höstdag och njuta av höstfärgerna, gå en långpromenad, komma hem in i värmen, laga nåt gott till middag, krypa ner i soffan, tända en massa stearinljus överallt och bara njuta av varandra ich ge varandra värme. Eller om man är ensam kura ihop sig under en filt med en bra bok och något varmt att dricka och ta hand om sig själv på bästa sätt?
Nej, för mig är inte hösten bara tråkig och slutet på sommaren. Det är början på en ny del av året bara. Alla årstider har sin tjusning, det gäller bara att hitta ett sätt att göra dem ännu bättre!



Källa

Kommentarer
Postat av: MALIN

hejhej, Läget? Fin blogg!



KRAM



ps. följ mig via bloglovin? (aa

2010-08-13 @ 19:31:48
URL: http://mavalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0