Mitt i veckan

Eller okej, inte riktigt. Imorgon är det mitt i veckan. Men det är en bit på väg i alla fall. Vaknade tidigt idag. 6:50. Älsklingen skulle gått upp 6:25... Så jag väcker honom och snäll som jag är erbjuder jag mig att köra honom till jobb. Snacka om att köra på känn. Nä, men nästan. Det gick i 60 nästa hela vägen och mina sömndruckna ögon fick anstränga sig ordentligt. Men han hann i tid. Tyckte jag var rätt snällt av mig faktiskt...
Sen kunde jag naturligtvis inte somna om. Så jag gick upp och tittade på Disney Channel nån timme.(nej, jag skäms inte för att erkänna det. Och hallå, vem gillar inte tecknat, helt ärligt?) Sen läste jag lite kurslitteratur och gav mig av till skolan. Det ingen hade påpekat för mig var att det var alldeles för varmt ute för svarta leggings och en svart kavaj. Så halvvägs till skolan var jag tvungen att slänga av mig kavajen för att inte vara 100% genomsvettig när jag kom fram. Nu blev jag bara 98% genomsvettig... Fy f*n vad hemskt det är att sitta på en föreläsning och känna sig äcligt varm och känna en rännil av svett leta sig nerför ryggen. Förvisso innanför tröjan, men man vet ju ändå att det syns... Usch. Skulle ju kunna ta bussen, men snålheten bedrar mig där så det blir helt klart cykel ett tag till, svetten till trots. Inte så kul, men vad gör man inte som fattig student?
Nu ska jag sätta på mig en bikinitop och sätta mig på balkongen och njuta av det som jag tror är sommarens sista uttdragna andetag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0