Helg, underbara helg, vart tog du vägen?

Det är dagens stora fråga. Har varit ledig hela helgen. Underbart. Längesen man var det. Men fick man vara i fred för det? Nej nej, då skulle hela tjocka släkten dra i en och det skulle ätas middag och pratas en massa osv. Trevligt, absolut. Skönt att slippa laga mat också. Men någon helg vore det faktiskt lite skönt att bara få vara, utan att göra något alls. Inte vara social alls. Bara ta det lugnt och strunta i allt runt omkring. Förlåt om jag låter som en tråkig gammal eremti nu. Absolut inte min mening. Jag tycker mycket om att umgås med släkten och att umgås med folk i största allmänhet. Men har man inte varit ledig på evigheter och längtar man efter att få vara lite incognito är det svårt att vara jätteglad och jättetrevlig när man blir tillfrågad om man vill komma hem en stund.
Men nu är det slut på gnällandet, det kommer ju många fler helger när jag/vi kan vara för oss själva.
Nu ska jag skriva klart min introduktionsuppgift och sedan bara slappa hela kvällen. Tänkte springa först, men är nog inte så sugen på det idag faktiskt... Kan behöva en dags vila i veckan kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0