Uppdatering tack?

Än en gång är det en halv evighet sedan jag skrev här sist. Det är inte helt enkelt att hålla igång en blogg, bugar för dem som gör det. Men jag ska försöka hålla uppe tempot här lite bättre. Fast det är klart, nästa vecka sticker jag, älsklingen och föräldrarna till Rhodos och då, ni får ursäkta så mycket, tänker jag inte ta mig tid att skriva i bloggen. Datorn stannar hemma!
Så en uppdatering sen sist kanske vore bra? För det första är alla tentor avklarade och godkända. Nu är det bara en uppsats kvar, sen är jag fri! Funderar allvarligt på att bojkotta alla kurser som innehåller uppsatser i fortsättningen. Fast det kommer nog att bli något komplicerat. Äsch, får väl stå ut, men fy vad tråkigt det är.
Just nu är det lugnt med uppsatsen. Unnar mig själv lite ledighet. Fokuserar mycket på mina föreställningar i helgen. Japp, dans. Jag är med i 5  av 10 nummer och har hysteriska byten av kläder. Vi snackar 10-15 sekunder, under vilka jag ska hinna byta byxor, skor och tröja.(är tanken i alla fall...) Undrar vad man ska prioritera här? Om jag inte skulle hinna menar jag, är det bäst att gå utan kläder eller skor? Oavsett vad lär min lärare få krupp på mig. Men det får lösa sig. Måste hinna helt enkelt.
Och mer då? Tja, livet lunkar på. Livet med älsklingen blir bara bättre och bättre för varje dag som går. "Intresseklubben antecknar" eller hur var det nu det gick? Alla dessa uttryck. Jag är nog för fin i kanten för att kunna lära mig alla dessa utryck. För att inte tala om alla skånska uttryck. Jo, jag måste faktiskt få tracka ned lite på skånskan. Men nu pratar vi om riktigt grov och bred skånska. Herregud, ibland känns det som att jag pratar ett helt annat språk, jag hänger inte med på alla ord. Inte för att jag ska försöka visa mig annorlunda för att jag har norrländska rötter(men lite stolt över dem är jag ju...)Men jag har aldrig pratat så värst bred skånska. Jag har t.o.m fått höra att jag verkar snobbig för att jag inte pratar bred skånska... Hm. Men nu har min skånska blivt bredare sedan jag träffade min älskling, ve och fasa. Jag börjar snart också bräka och skorra ordentligt på mina ´r´. Fy, jag har ju typ alltid rullat på dem förr. Måste nog försöka reda ut och rensa upp i dialekten. Annars slutar jag väl som Edvard Persson eller någon sån skåning som man överhuvudtaget inte fattar ett skvatt av. (inget ont om Edvard Persson som person, bara så att ingen missuppfattar och tar illa vid sig.)
Hur kom jag nu in på detta? Strunt samma. Men jag kan ju påpeka att vissa skåningar verkar ha svårt för att förstå vad jag patar om, hur ska man tolka det...?
Men nog om det. Nu ska jag gå och stryka och packa. Längtar som bara den efter att få åka. Ska bli så skönt att komma bort, få en bränna och bara lata sig i en hel vecka. Och en massa kvalitetstid med min älskade. Har inte haft så mycket tid tillsammans nu när jag har repetitioner varje kväll. Det går åt en 5-6 timmar varje kväll till detta. Men nästa vecka ska inget få störa.
Njut nu av livet alla och ta hand om din närmaste. Bråka inte, livet är för kort för det. Var trogen, lyssna och se saken ur bådas synvinkel så kommer du långt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0