Borta bra, hemma bäst?

Hemma i kalla Sverige igen. Eller okej då, så jäkla kalt är det inte. Men är man van vid 30 graders värme, solsken och bad varje dag så är det rät kallt här faktiskt... Det har i alla fall varit den mest underbara semester jag någonsin varit på. Helt underbar vecka med massor med sol, kärlek och romantik. I vanliga fall brukar jag åka runt och titta på en massa saker under en semester, men den här gången var det bara sol och lata dagar som gällde. Fantastiskt! Och älsklingen och jag har kommit närmre varandra än nånsin. Känslorna har ökat. Vi har ju kunnat träffas varje dag i flera timmar och bara prata och mysa. Det blev många timmar på stranden så för en gångs skull är jag brun. Och då menar jag riktigt brun. Visst, det finns säkert nån som är brunare här i Sverige, dt är det alltid, men jag är nöjd. Har till och med blivit brun på magen och den brukar verkligen aldrig bli brun annars. Så det är toppenbra. Dessutom har resan varit en gatronomisk upplevelse. Tror aldrig jag har ätit så god mat i utlandet som på Rhodos. Grekisk mat är ju bara så fantastiskt god. Tzatziki kommer man ju aldrig kunna göra själv nu när man ätit äkta grekisk. Så fruktansvärt gott! Och souvlaki, och moussaka..., Jag kunde knappt få nog ju. Ja, jag är ett matvrak. Men vi gjorde faktiskt mer än bara åt. en av kvällarna gick vi ut på en klubb i stan. Och jag kan bara säga så här; svenska klubbar släng er i väggen!! Så kul som jag hade där har jag aldrig haft när jag varit ute. Så himla härlig stämning, härliga människor och bra musik. Vi lyssnade på ett liveband som var helt fantastiska. De spelade bara bra musik precis hela tiden, inte besviken en enda gång. Och när vi skulle gå hem, vid 4 på morgonen(...), behövde vi inte vara ett dugg oroliga för att typ bli rånade eller överfalna. Det var så lugnt och alla som var ute var så inne i partystäming att bråk och sånt inte var att tänka på. Det var helt enkelt en helt perfekt kväll.
Nu sitter jag här i sängen hemma igen och är lite yrvaken. Fattar inte att jag var på Rhodos vid den här tiden igår. Hemresan blev dryg, hämtades 11 på hotelllet och flyget lyfte 16... Ingen tid för att sola där inte.
Så till den eviga frågan, är det skönt att vara hemma? Tja, både och. Här hemma kan man dricka vattnet i kranen, slänga pappret i toaletten(fick vi inte göra på Rhodos, deras rör orkade inte med det så det stod en liten hink bredvid toaletten...) och man siter inte rakt upp och svettas. Men jag saknar solen. Den ger i alla fall mig energi och brännan blir ju försummad nu också. Men i stora drag är det väl rätt skönt egentligen att vara hemma ja. Så är det ju. Men jag älskar att resa. Trots det kan jag inte låta bli att tänka när jag kommer hem att man har det rätt bra i Sverige ändå. Jag menar, vi har grymt fina stränder egentlgen, härligt klimat och mycket grönska. Det enda man kan önska är väl lite mer värme.
Nu ska jag snart ta itu med vardagen. Har en uppsats som försummats nu och sen måste jag tvätta och plocka lite allmänt bland det ena och det andra. Det tråkigaste med att resa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0