SOL!!!

Åh, jag älsar det här vädret. Vet inte hur länge jag har gått och svurit över det gråa, tunga, skånska vädre. Men nu verkar det äntligen som att man skulle kunna våga hoppas på att våren faktiskt är här. Solen var framme igår också och i förrgår. Jag får en sån härlig energi när det är soligt. I flera månader nu, änns det som, har det varit grått ju och jag ha varit likadan. Grå och trist och jag har inte haft lust att göra någonting alls. Nu ska det shoppas färgglada kläder och vinterjackan ska stoppas längst in i garderoben dit vinterskorna faktiskt förvisades för ett antal dagar sedan. Jodå, jag tar ut segern i förskott och måtte det inte bli ett bakslag för då blir jag tokig. För en gångs skull längtar jag till somaren. Annars är jag en ihädig förespråkare för vinter. Men då ska det ju vara kallt på riktigt, snö på riktigt och sol ändå.
Dansen gårkäpprätt åt skogen nu. Visst, tekniken osv går bra. Men fick en del solobitar i vårens föreställningar. Dock fyller min pappa 50 år så jag kan bara vara med ena dagen och därför tas mina solobitar bort... Rätt egentligen kanske, men med tanke p att jag dansat på samma studio i snart 10 år så tycker jag kanske att jag borde ha fått chansen. Mina delar är nämligen inte särskilt långa och därmed inte särskilt svåra för någon annan att ta hand om på söndagen. Men min lärare ansåg att det skulle bli för krångligt... Surt som tusan, kanske helt rätt, men jag får väl överleva. Ser faktiskt fram emot resan så mycket att det sura trycks undan en del.
Så ska jag väl kanske skriva lite om vad som händer idag? Tja, om en 40 minuter ska jag ta mig til bussen som i sin tur ska ta mig till skolan där jag ska p Peer Review. Kommer detta att gå bra? Hm, med tanke på att jag bara skrivit en och en halv sida av krävda 3-4 så nej, sådär jättebra kommer det nog inte att gå. Men lite hjälp ska jag väl kanske kunna få.
Efter det tänker jag i alla fall springa upp i stan och shoppa. Lite... SKa ju förresten få tillbaka en Essay vi gjort tidigare i vår idag. Så okej, om den får bra betyg ska jag shoppa två saker, annars blir det bara en. Vilken tragedi om det bara blir en...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0