Helgen var hemsk

Usch ja, jobbade hela helgen. Och då menar jag Hela helgen. Söndagen är värst; 10-18. Ingen direkt sovmorgon och kvällen är förstörd. Men lördag kväll var jag bjuden på tjejkväll, vilket ar jättetrevligt. Fick dock en rejäl bula när vi spelade Twister. Det mest komiska med hela situationen var faktisk det faktum att jag var spik nykter. Annars är det ju tydligen sånt som ska hända när man druckit lite för mycket. Men jag körde så jag hade inte en droppe alkohol i blodet.
Igår kväll var också helt okej. Var hemma hos mamma så klart och firade henne. Grillad lax med potatis och vitlökssås. Mmm, så frktansvärt gott. Potatis är verkligen det godaste som finns! Skulle kunna leva på potatis. Finns ju så många olika sätt att tillreda potatis på också. Hasselbackspotatis är helt klat min favorit.
I alla fall. Idag är jag rätt flitig faktiskt. Tvättar, diskar, dammsuger och plockar undan. Det har inte blivit så mycket sådant efter Rhodos. Min uppsats tog hela förra veckan. Men nu är jag som sagt fri från det. Åtminstone tills jag får reda på betyget... Men det struntar jag i just nu. Hela veckan framför mig nu och det är inte mycket som jag måste göra. Ska försöka bättra på min bränna lite. Jaa, jag ska vara så lat. Förlåt mig då. Men jag tänker leva livet nu medan jag kan. Sedan när man är klar med utbildning och allt ska man väl vara glad om man får semester ens.
Älskar mitt liv just nu. Allt är så bra, så bra. Haha, joo, det funkar faktiskt att vara positiv för det mesta. Allt blir lite lättare då. Nu ska jag snart ner i tvättstugan igen. Och så ska jag damma hyllor. Sen ska jag lata mig och läsa min bok. Det är mitt mål i sommar, ska läsa en hel massa böcker. Ska inte fastna framför tvn med älsklingen. Där får han faktiskt sitta själv på kvällarna. Jag ska utnyttja solnedgången!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0