Detta regnande

Det börjar gå mig på nerverna. Var är den underbara solen med den underbara sommarvärmen? Det är ju för tusan mitten av juni snart. Avskyr den svenska sommaren. Visst, när det är fint så är Sverige finare än många andra länder, men sommaren vara ju ungefär en vecka per år och ligger på olika veckor hela tiden. Tala om enerverande.
Idag ska jag iväg till Plantagen. Hur vuxet låter inte det? Måste ha tag i nya blommor till balkongen och lite smått och gott. Balkongen är f.ö lika tråkig som när vi flytade hit. Ekonomin har inte riktigt hunnit återhämta sig efter renoveringen av vardgasrummet så det får vara lite si och så med utsmyckning av balkong så länge. Alla som kommer hit får ha överseende. Annars är de mer än välkomna att själva göra om där ute. Så slipper vi slösa tid, pengar och energi på det. Nä, allvarligt talat, jag längtar efter att få göra i ordning där ute. Ska bli en riktig grön lund där ute så att man riktigt kan sitta och njuta av solen. När den nu behagar dyka upp.
Var på laserdome med älsklingens familj igår. Himla kul, men det gick inte så bra. Blev 22/24 och 19/24. Jaja, kom inte sist i alla fall. Alltid något. En trevlig kväll var det i alla fall. Ikväll ska jag jobba. Usch, usch och usch igen. Avskyr verkligen mitt jobb. Har jag kanske nämnt innan, men det är så tråkigt. Men samtidigt vill jag inte sluta eftrsom jag är i desperat behov av de få pengar jag drar in där. Så befinner mig i ett dödläge om man säger så.
Fast jag brukar ju alltid försöka vara positiv så även om ja avskyr det är jag rätt glad att jag har det. Bra betalt för att göra det lilla jag gör.
Imorgon är det inflyttningsfest nummer 2 som gäller. Fullt hus med trevliga människor. Ser vi fram emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0