Jobb på semestern

Trots att jag äntligen har fått semester har jag gått med på att jobba extra. Varför det? Jo, för att få ihop ekonomin behövs det lite extra tider. Annars får jag leva på luft och vatten i slutet av nästa månad när alla räkningar är betalda. Någon mer som avskyr sånt här med att växa upp ochtvingas betala räkningar? Men det är rätt skönt att slippa bo hemma samtidigt.
Vad har hänt hittills i veckan då. Ja, inte mycket alls. Har varit hemma hos föräldrarna och målat lusthuset. Inte särskilt spännande, men har tjänat pengar och solbränna på det. Verkar det som att jag är pengagalen eller är det bara jag? Nä, hjälpen är egentligen gratis, men föräldrarna envisas med att betala.
Volleybollen gick förresten bra. Riktigt trevligt. Hoppas det blir snart igen.
Nu ska jag äta lite och ladda för jobb. Peppning behövs, idag är det tungt som bara den...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0