Jag har gjort slut...

Oj, är det så länge sen jag skrev sist? Well, jag har inte direkt haft jättemycket att skriva om. Dagarna är rätt lika varandra med skola o.s.v. Den största nyheten sen sist är nog ändå att jag gjort slut med mitt livs stora kärlek... Och innan någon hinner dra förhastade slutsatser är det bäst att säga att det är dansen jag bestämt mig för att ge upp... Verkar det konstigt att jag kallar den mitt liv stora kärlek? Tja, kanske, men ska sanningen fram så har det allid varit mitt livs stora kärlek. Jag älskade att varje kväll ge mig iväg till dansstudion, få ge mig hän till musiken och bara älska utmaningen i att få en ny koreografi att sätta. Jag älskade att känna den speciella doften i dansstudion och få sätta på mig dansskorna och bara försvinna in i mig själv och njuta. Det fanns inget bättre för mig, det var min egen tid, ingen kunde störa mig då. Men den senaste terminen dog allt det... All lust och längtan bröts sakta men säkert ner till ingenting. Istället infann sig en känsla av osäkerhet, nästan lite ångest över att gå till klasserna. Jag tyckte att jag snarare blev sämre för varje gång än bättre. Alla runt omkring mig utvecklades, men jag stod bara kvar och stretade och tog snarare ett steg tillbaka än framåt. Knäppt? Kanske det, kanske hittar jag tillbaka igen, men just nu är det slut...
Låter jag helt deprimerad? Nja, jag har väl till stordel kommit över det är nu. Visst, det känns konstigt att jag inte ska tillbaka i vår, men än så länge känns de faktiskt som rätt beslut trots allt.
Vad mer har hänt? Jag har ju klart gått i skolan, läst om marknadsföring senast och ska under julen skriva projektarbete; inget  jullov här inte.
Min andra stora kärlek och jag har det bättre än någonsing. Jag kan inte ha det bättre, är världens lyckligaste. Vi har planerat in både det ena och det andra inom ett års tid så det käns stadigt ju. Vi ska t.ex. till Spanien till sommaren 2010. Ska bli underbart härligt att komma bort. Vi är ett gäng som ska ner så det ska bli jättekul. Blir nog många fina minnen därifrån.
Samma gäng ska fira nyår ihop. Nej, det blev inget Åre i år. Ni som känner mig vet ju att jag brukar åka dit varje år. Well, det kan behövas lite variation. Vi ska ut och äta och sen får vi se vad vi har lust till... Jag har redan fixat en nyårsblåsa så det är på gång.
Blir nog inte högklackat dock om vädret ska fortsätta som det gör nu. Men jag klagar absolut inte, älskar snön. Och så mycket snö som vi har nu kan jag knappt minnas att det här landskapet har haft nån gång... Typ när jag var liten kanske, men ändå. Allt blir så vacker med snön.
Oj, det här blev långt ju. Men tänkte ge en lite snabb tillbakablick och så hoppas vi att jag kan bli lite flitigare att skriva här. Om nu någon läser och vill att jag ska fortsätta alltså.
Idag blir det nog i alla fall en långpromenad i snön och sedan fredgasmys. Och imorgon är det julskyltning i Danmark som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0