21/12-09

Dan´ före dan´, före dan´, före dopparedan´. Herregud, vart tar tiden vägen? Snart julafton och nyår. Så mycket att göra nu känns det som. Projektarbetet nafsar i hälarna hela tiden, men ska försöka låta det vila till efter jul och bara ta det lugnt.
 Idag ska jag baka julkakor;spritskransar, kokostoppar och nötkakor. Mm, så det kommer att lukta gott här hemma i eftermiddag. Egentligen skulle jag behöva åka och träna ikväll, men med tanke på att jag vill gå på ki-box är jag inte jättesugen på att åka själv. Det är ju liksom lättare om man är två. Och älsklngen får jag aldrig i livet med mig, haha. Någon som är sugen på att hänga med? Hör gärna av er då.
Läste om Brittany Murphy precis. Så fruktansvärt hemskt. Vilken julklapp till hennes familj liksom... Usch, det påminner en verkligen om hur kort livet kan vara, hur vktigt det är att leva för dagen och ta vara på tiden. Jag känner verkligen att jag ska försöka ta till mig av det. Att njuta av livet och inte tänka så mycket på vad jag borde eller inte borde göra. Jag är sån, tänker alldeles för mycket. "Tänk om" är en del av mitt dagliga språkbruk. Tänker alltid på vilka konsekvenser som kan uppstå när jag gör något. Eller på hur människor uppfattar mig. Jag vill ju helst göra ett gott intryck i alla lägen och så, men är det inte så att man inte kan tillfredställa alla? Alla kan inte älska en liksom? Jag får nog ta och tänka om lite... Eller just det, inte tänka, haha.
Nej, nu är det nog dags att äta lite frukost!

                             Så mysigt med all snö på fastlandet, inte sant? Bilden är från i lördags.
                               Visst är det fint med snön på fastlandet? Bilden är från i lördags.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0