Koncentration för tusan!

Varför ska det vara så svårt att fokusera på sin uppgift? Har tre dagar på mig att skrive en uppsats och jag har inget fokus alls. Det är så fantastiskt tråkigt att jag bara vill lägga alltihop på hyllan och glömma bort det. Jag brukar inte ha något direkt problem med att skriva, men då får jag oftast skriva om det jag vill. När jag är tvungen att skriva om nåt speciellt så kör jag fast totalt. Blir det dessutom betygsatt är det ännu värre. Då stockar sig orden i huvudet och jag får inte ut något alls. Allt annat som inte handlar om att skriva blir med ens mycket intressantare. Som nu, jag har tvätt som ska sorteras, skjortor och blusar som bör strykas osv. T.o.m detta verkar bra mycket roligare än att skriva en uppsats om Davi Cup i Mlamö. I början var det intressant, men när jag nu ska börja tolka texterna och avgöra huruvida medieuppbådet tyckte si eller så om matchen är det med ens grymt tråkigt. Jag vill göra nåt annat helt enkelt. Jag vill börja plugga, få fart på mitt liv. Just nu är allt inne i ett slags rutin. Allt är samma sak i veckorna. Sover alldeles fö länge, skriver lite, sitter på balkongen lite, går och dansar, hem,sover och sen börjar all om igen. Lyxigt, inte sant. Ha, ja det tyckte jag också i början. Men jag lovar, man tröttnar. Vill så gärna börja plugga på riktigt. Så att jag blir färdig nån gång och få ett riktigt jobb. Inte sitta i en matbutik resten av livet. Då jobbar jag hellre som lärare. Och det finns nästan inget jag inte hellre gör än blir lärare så där har ni situationerna satta i relationer till varandra. Så tråkigt är mitt jobb. Bra betalt, javisst, men tråkigt.
Men nu ska jag sluta gnälla.Ta en paus, göra nåt annat och sedan komma tilbaka till skrivandet. Önska mig lycka till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0